Miért fontos egy optimalizált weboldal?
A weboldal optimalizálása elengedhetetlen a pénzügyi veszteségek elkerülése érdekében. A betöltési idők befolyásolják az értékesítéseket és a SEO indexelést, hatással vannak a felhasználói élményre.

A Kissmetrics által végzett elemzések szerint a látogatók körülbelül 40 % -a elhagyja a weboldalt, ha az nem töltődik be ésszerű időn belül!
Bizonyára mindannyiunkkal előfordult már, hogy találkoztunk egy online bolttal, amelynek kiváló termékei voltak, de a feldolgozási sebesség nagyon alacsony volt, ami elkerülhetetlenül (a legtöbb esetben) frusztrációt okozott a kívánt termék vagy szolgáltatás megvásárlása során. A kellemetlen élmény után a weboldal újra látogatásának esélye jelentősen csökkenni fog.
10 évvel ezelőtt az Amazon óriásvállalat által végzett tanulmány arra mutatott rá, hogy a 100 milliszekundumnál nagyobb feldolgozási sebesség 1%-os csökkenést okozott az éves összes értékesítésükben. Első pillantásra ez talán nem tűnik soknak, de figyelembe véve a cég forgalmát, a veszteségek hatalmasak.
2018-ban a Google a következő statisztikát szolgáltatta a mobiltelefonokon történő weboldalbetöltési időkről:
- 1 és 3 másodperc között az oldal bezárásának valószínűsége 32%
- 1 és 5 másodperc között 90%
- 1 és 6 másodperc között 106%
- 1 és 10 másodperc között 123%
A valóság az, hogy a sebesség korában élünk, és a késleltetés nem opció. Minél nehezebb a webhely, mind a betöltési idők, mind az interaktivitás szempontjából, annál nagyobb a valószínűsége, hogy a potenciális ügyfelek más versenytárs platformokat választanak.
Milyen hatással vannak ezek az eladásokra? Megéri a weboldalra befektetett erőforrásokat összhangba hozni a piaci követelményekkel? A válasz világos, Igen.
Vegyünk egy konkrét példát: tegyük fel, hogy a X cég havi 10,000 RON profitot termel. Ha papírra vetjük az Amazon által végzett tanulmányt és a Google által szolgáltatott információkat, akkor egy 3 másodperces késlekedés akár 5% -os potenciális veszteséghez vezethet, (6,000 RON / év).
Természetesen ez az összeg csupán spekulatív, és az eladásokat befolyásoló tényezők számosak. Azonban egy évi 6,000 RON-os veszteséget nem lehet összehasonlítani a weboldal frissítésére és optimalizálására fordított összegekkel, amelyek sokkal kisebbek.

A betöltési sebesség kulcsfontosságú az SEO (Keresőoptimalizálás) indexelés számára, a Google sokkal jobb helyezéseket ad az olyan weboldalaknak, amelyek jobban teljesítenek a válaszidőben, azokhoz képest, amelyek "késlekednek".
A nehéz terhelés kérdése még több negatív hatást generálhat. Az utóbbi időben egyre több olyan webhely jelent meg, amely a vélemények indexálására törekszik, és egy ilyen oldalon a sok negatív jelentés semmi pozitívat nem hozhat.
Ha a hírnév egyszer már kialakult az online térben, nagyon nehéz megváltoztatni az emberek véleményét, az egyetlen mód pedig a rebrandelés.
Itt van néhány további adat, amely a betöltési időkkel végzett elemzésből származik, ami biztosan meggyőz majd az optimalizálás fontosságáról:
- A vásárlók 35%-a kevésbé valószínű, hogy vásárol egy terméket, ha az oldal lassan töltődik be
- A vásárlók 66%-a állítja, hogy a betöltési idők befolyásolják a választott weboldalt a vásárlás során
- A mobiltelefon- használók 58%-a elvárja, hogy a weboldal legalább olyan gyorsan töltődjön be, mint számítógépen
- A Firefox Mozilla böngésző készítői évente 60 millió letöltés növekedést észleltek, optimalizálva a betöltési időket
- az weboldal 2,2 másodperccel
- A Google több mint 20%-ot veszít a forgalmából, ha a lekérdezések több mint 100 milliszekundumot vesznek igénybe
- A Walmart és az Amazon is 1%-os nyereségnövekedést tapasztalt minden 100 milliszekundummal csökkentett betöltési idő után
A következtetéseként elmondható, hogy a betöltési sebesség javítása egy mérhető aspektus, amellyel közvetlenül optimalizálni lehet az ügyfélélményt a kínált szolgáltatásokkal kapcsolatban. Lehetséges esetekben jobb egy sikeres megoldásba fektetni a kezdetektől fogva, mint később "javítgatni" az úton!